pátek 10. dubna 2015

TTTallinnnnn


Přesto, že už bych ze sebe chtěla vychrlit všechny ty zážitky z Laponska, musím uznat že by to k Tallinnu bylo nefér (ne proto, že se hrozně nechtělo stříhat kilometry videa, které z Laponska mám).

Když už si totiž myslíte, že je sice pěkný, to jo, ale rádi ho mít teda nebudete, začne být venku svítit a být hezky, a Tallinn u Vás zaboduje. A nejen tím. Proto mám pro Vás seznam (haha, další)věcí, proč ho mít rád a proč se s ním dojet seznámit osobně!


1) Faktor moře. To je super za každé situace, i ledové (takový ten komplex vnitrozemce).







... a pláž (a zase ti ptáčci...)




2) Je tu taky plno dalších míst, které bych si nejradši s sebou přibalila do batohu až pojedu domů (takže je dost možné, že až dojedete, tak už tu prostě nebudou)! 










3) Je tu větší přirozený výskyt makronek, než v Brně nebo třeba ve Zlíně. I těch se slaným karamelem! A taky nevím jestli je to tím klimatem, ale jsou tu prostě větší! Aka vrátím se z Tallinnu tlustá...




4) Polární zář! (která je sice víc viditelná na fotce než očima, ale i tak je jedna z nejlepších věcí, které jsem poloviděla)




5) Moje estonská občanka je prostě hezčí. Tím pádem jí mám asi taky radši, nejen proto že jsou na ní ptáčci a asi i hezčí fotka a díky ní můžu jezdit MHD zadarmo (ANO, Estonci ji mají zadarmo!) což mi strašně vyhovuje (i když jsem neoblomně tvrdila jak budu chodit do práce pěšky, skutek utek´)




6) Strašně se mi líbí jak znějí některé estonské slova třeba jako zastávka Hobujaama nebo estonský politik, který se jmenuje Sven Mikser. A to chceš!

7) A taky se mi líbí kupa věcí - třeba že mají e-volby, nejmladšího premiéra v EU který vypadá jako můj starší spolužák a taky to že jako jeden z mála evropských států má energetiku založenou na břidlici :D


8) Navíc si tu člověk vážit hezkého počasí což se v reálu projevuje nadšeným poskakováním jaký je to krásný den (ale hlavně jeho dokumentací). Takže až se vrátím, a začnu vás přesvědčovat jak je venku neuvěřitelně krásně berte to s rezervou, nebo se raduje se mnou :D





A to je konec přátelé! Tádydádydáá.

8 komentářů:

  1. Ty malby na zdech jsou boží:)

    P.S. asi nemálo závidíme maximakronky :3

    OdpovědětVymazat
  2. Už se těším na další díl 3:) ... A MHD zdarma chci taky !:D I když u nás v Olomouci je daleko levější než třeba Brně :P...

    OdpovědětVymazat
  3. Jste zlatí! Já se zase pokaždé těším na vaše komentáře!!! :)) To MHD má výhodubže pak není ve městě tolik aut jak třeba ve Vilniusu, i když Estonci si na auta celkem potrpí, hlavně na ty lepší :D
    PS: Honza nám pak upeče větší! Třeba jako pizza :D

    OdpovědětVymazat
  4. Tádydádydáá :D Jooo tak to už bylo jiné čtení.. :) A jinak dnes byl krásný den, už jsem spalenej od slunka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Si doma žijete! Pojedu dom jak na dovolenou :D

      Vymazat
    2. To dost :D Hlavně až se vrátiš, tak se musíš co nejdřív natřít opalovákem :D Ti ofotím jak jsem dopadl

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. (y) Super cteni, Jito! ^^ Sven Mikser, to je ale velka frajerina (realne mne to rozesmalo). :D Seznamis nas, az prijedem? :P

    OdpovědětVymazat