pátek 17. dubna 2015

Až mě budeš někde hledat, tak jsem v Helsinkách I.

Jak už to tak vypadá, článku o Laponsku se prostě nedočkáte. Jak už to tak totiž bývá, předběhl ho někdo jiný, a tentokrát to jsou Helsinki. Proč? Protože proto (spíš dokud si to všechno ještě pamatuju). 

No a až Vám bude někdo tvrdit (tak jako mě, a já všem na všechno naletím), že Helsinki jsou nic moc, tak mu nevěřte. A rovnou si tam zajeďte! Doporučuje 11 z 10 Jitek. A taky Sněhurka a Pocahontas a tak!



A já Vám taky hned řeknu proč! Jednak proto, že město jako celek je vzdušné,dynamické a pořád se vyvíjí (jinak řečeno, najdete tam plno rozestavěných čtvrtí, které někomu můžou z Helsinek kazit dojem). Pokud to ale berete jako já, o to víc se budete těšit v budoucnu na další návštěvu a na nové věci k vidění! Navíc je to taky známka toho, že už nejste v Pobaltí, ale ve Skandinávii, kde mají víc peněz :D

Dalším důvodem je fakt, že po celých Helsinkách a vůbec ve většině Finska jsou všude cyklostezky a tudíž si můžete projet Helsinki na čemkoliv co jede, v mém případě longboardu, který jsem okolo projíždějícím nejen tiše záviděla! Takže až si budu moct vybrat příště s kým se do Helsinek vydám, mám už teď jasno!

Navíc mě na Helsinkách fascinuje je, že tu každém kroku najdete něco co Vám zvedne náladu a tak - od cedulí se zvířátkama,přes zvláštní a neuniformní zastávky po různé kreativní výtvory všeho druhu. Tak si nechte ňuchtat!











A některé nemusí být kreativní ani záměrně, mě třeba fascinovala panorama města vytvořená rzí na mostě (námitky nepřijímám, já ti tam prostě vidím)!



Další neuvěřitelnou věcí na Helsinkách jsou všechny ty okolní ostrovy. Ty uvidíte, jako odměnu za cestu trajektem s ne vždy dobrou wifi (jsem zhýčkaná Estonskem, kde je na každém rohu). A nebo si na ně můžete zajet přímo z Helsinek, na což nám bohužel už nevyšel čas.







Moc si to ale neidealizujte, příjezd ho Helsinek je totiž spojen i s tímto obrázkem, který k nim ale patří. 


Helsinki i přesto prostě musíte mít rádi, už jen proto že vás uvítá ten jejich naháč!


Ono celkově v Helsinkách není o nahotu nouze, už jen sochy by vám mohli vyprávět (tu mořskou vílu chápu, ale ti kováři?!?:D). Asi je to těma finskýma saunama, nebo já nevím. Následuje statistické okénko. Finové totiž mají nejvíc saun na světě (cca 300 000), což zhruba znamená jednu saunu na dva Finy. Konec statistického okénka. 





Pokračování příště!
PS: hádej a kolika fotkách mám selfie :D

10 komentářů:

  1. Krásná atmosféra z těch fotek :)) Určitě bych Jitkám i Pocahontas věřila, že Helsinki stojí za to!!

    OdpovědětVymazat
  2. Gimme "Bro Fist" žirafy nemají chybu ! :D A ty ostrůvky - to je něco úžasného - Mají v sobě pro mě něco mysteriózního, lákavého. Mám úplně chuť ponořit se do té obrazovky a jít to tam prozkoumávat :) !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluju tvoje komentáře :D jsou mojí motivací psát i přes nízkou čtenost ! :D :))

      Vymazat
  3. Krásný článek. a ty fotky.!! Mrzí mě, že jsem se "tam na sever" zatím neměla možnost dostat.! Ale jak vidím, určitě to přidám na seznam míst, které chci (co nejdříve) navštívit.! Nádhera.!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, moc děkuju :) jsem ráda že to někdo čte a ještě radši, že se líbí! :)) Jinak na sever se určitě podívej :) já sama mám dost mezer a už teď mě mrzí že nestíhám (nemám peníze :D) na Švédsko a Norsko!

      Vymazat